Skip to main content

Το Δικαιώμα στη Διαδήλωση Μέσα στην Πανδημία: Διαδηλώσεις στην ΕΕ+ 15/02/2021

Η ποιο κάτω λίστα μου στάλθηκε από φίλο ο οποίος κατέγραψε σε ποιες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης(+) έχει διατηρηθεί το δικαίωμα στη διαδήλωση και σε ποιες έχει αναιρεθεί. Βασίστηκε πάνω σε πληροφορίες από https://reopen.europa.eu/en/ και εθνικές πηγές όπου γνωρίζει την γλώσσα ή που παρέχουν αγγλική μετάφραση.

Σημειώνεται ότι σε πολλές από τις χώρες όπου υπάρχει απαγόρευση διαδηλώσεων, η απαγόρευση έχει αμφισβητηθεί στα δικαστήρια, με ανοικτή την πιθανότητα να αναιρεθεί δικαστικώς.

Delirium

 


ΝΑΙ 

Σε κάποιες περιπτώσεις επιτρέπονται με συγκεκριμένους περιορισμούς ή πρωτόκολλα

Αυστρία: αναφέρονται ως ξεκάθαρη εξαίρεση από την γενική απαγόρευση – ομοσπονδιακή χώρα, οι υγειονομικοί κανόνες ίσως ορίζονται τοπικά.

Βέλγιο (εθνική ιστοσελίδα https://www.info-coronavirus.be/fr/faq/Qu'en est-il des manifestations?”): επιτρέπονται οι στατικές διαδηλώσεις μέχρι 100 άτομα, με αποστάσεις και με μάσκες αν οι αποστάσεις δεν μπορούν να τηρηθούν.

Γαλλία (εφημερίδα https://sante.journaldesfemmes.fr/fiches-maladies/2661111-rassemblement-covid-france-famille-personnes-prive-exterieur-rue-autorise-interdit-6-personnes/): επιτρέπονται μετά από έγκριση από την επαρχιακή διοίκηση. Χωρίς περιορισμό ατόμων.

Γερμανία (κρατική τηλεόραση: https://www.rbb24.de/politik/thema/2020/coronavirus/beitraege_neu/2020/04/berlin-corona-massnahmen-lockerung-ausgang-kontakt-erlaubt.html#articlesContList/text_1655062550): ομοσπονδιακό σύστημα, αλλά με πρόβλεψη για εξαίρεση σε όλα τα κρατίδια. Στο κρατίδιο του Βερολίνου: χωρίς περιορισμό ατόμων, με υγειονομικό πρωτόκολλο που σχεδιάζουν οι διοργανωτές και κοινοποιούν στις αρχές αν τους ζητηθεί. Γενικά προβλέπεται η απόσταση 1.5 μέτρων και χρήση μασκών. Η αστυνομία μπορεί να καταστείλει διαδήλωση αν σε αυτή παραβιάζονται συστηματικά και συνειδητά τα μέτρα προστασίας από τους συμμετέχοντες.

Δανία (εθ. ιστ. https://en.coronasmitte.dk/rules-and-regulations/national-measures/events-and-gatherings#): ειδική εξαίρεση: “η απαγόρευση συγκεντρώσεων δεν ισχύει για πολιτικές ή άλλες εκδηλώσεις έκφρασης γνώμης όπως διαδηλώσεις ή κομματικές συγκεντρώσεις […] δεν υπάρχει ανώτατο όριο αριθμού συμμετεχόντων. Η εξαίρεση δεν ισχύει για τακτικά προγραμματισμένα κομματικά συνέδρια”.

Ελβετία (εθ. ιστ. https://www.fedlex.admin.ch/eli/cc/2020/439/en#art_6_c): μεγάλο μέρος των μέτρων της πανδημίας δεν εφαρμόζεται για πολιτικές εκδηλώσεις: “τα άρθρα 4 ως 6 δεν εφαρμόζονται σε πολιτικές εκδηλώσεις, εκδηλώσεις της κοινωνίας των πολιτών και συλλογές υπογραφών. Οι συμμετέχοντες πρέπει να φορούν μάσκες, αλλά με τις εξαιρέσεις του άρθρου 3β.2.α+β να ισχύουν (χωρίς μάσκες κάτω των 12 ετών ή αν υπάρχουν ιατρικοί λόγοι) ”.

Ελλάδα (εφ. https://www.tanea.gr/2021/01/26/greece/astynomika/oikonomou-sto-mega-dimosies-synathroiseis-me-maskes-kai-apostaseis-mexri-100-atoma/): ρυθμίζεται από απόφαση είτε υπουργού είτε αρχηγού αστυνομίας, σε αυτή την φάση επιτρέπει μέχρι 100 άτομα.

Εσθονία: γενικά επιτρέπονται δημόσιες εκδηλώσεις μέχρι 500 άτομα, με υγειονομικό πρωτόκολλο.

Ισπανία (υποεθνική ιστ. https://web.gencat.cat/en/activem/restriccions-territorials/catalunya/#bloc4): γενικά οι απαγορεύσεις ρυθμίζονται τοπικά (αυτόνομες κοινότητες και επαρχίες). Οι κανονισμοί απαγόρευσης κυκλοφορίας της αυτόνομης κοινότητας της Καταλονίας αναφέρουν: “η απαγόρευση δεν εφαρμόζεται στο δικαίωμα της διαδήλωσης, το οποίο μπορεί να εξασκηθεί υπό τις προϋποθέσεις που ορίζει η αρμόδια αρχή παρά την γενική υποχρέωση που τίθεται από τις υγειονομικές αρχές σε σχέση με εκδηλώσεις σε δημόσιο χώρο […]”.

Ιταλία: τα μέτρα ρυθμίζονται τοπικά, ανάλογα με το πώς εξελίσσεται η διασπορά του ιού – και στα τρία επίπεδα επιτρέπονται οι στατικές συγκεντρώσεις με υγειονομικό πρωτόκολλο.

Κροατία (εθ. ιστ. https://www.koronavirus.hr/najnovije/ogranicavanje-okupljanja-i-druge-nuzne-epidemioloske-mjere-i-preporuke/870) επιτρέπονται συγκεντρώσεις μέχρι 25 άτομα ανά σημείο.

Λετονία: πικεττοφορίες μέχρι 25 άτομα.

Λίχτενσταϊν: επιτρέπονται πολιτικές συγκεντρώσεις μέχρι 50 άτομα.

Λουξεμβούργο (εθ. ιστ. https://covid19.public.lu/en/sanitary-measures/gatherings.html): επιτρέπονται δημόσιες εκδηλώσεις μέχρι 100 ατόμων και “το δικαίωμα στην διαδήλωση” εξαιρείται από την γενική απαίτηση για “προκαθορισμένη θέση για το κοινό”, δηλαδή δεν χρειάζεται να είναι στατική η συγκέντρωση αν έχει πολιτικό χαρακτήρα.

Μάλτα: γενικά σε εξωτερικό χώρο επιτρέπονται εκδηλώσεις μέχρι 300 ατόμων, αλλά αν είναι πάνω από 100 υπάρχει απαίτηση να είναι στατική και καθιστική. Δεν φαίνεται να υπάρχει ειδική χαλάρωση ή απαγόρευση για πολιτικές συγκεντρώσεις.

Νορβηγία: Γενικά δημόσιες εκδηλώσεις μέχρι 200 άτομα αν δεν προβλέπονται σταθερές θέσεις, μέχρι 600 αν υπάρχουν σταθερές θέσεις. Δεν φαίνεται να υπάρχει ειδική χαλάρωση ή απαγόρευση για πολιτικές συγκεντρώσεις.

Ολλανδία: Οι διαδηλώσεις εξαιρούνται από τα μέτρα απαγόρευσης συγκεντρώσεων.

Ρουμανία: επιτρέπονται οι διαδηλώσεις μέχρι 100 ατόμων, με υγειονομικό πρωτόκολλο συγκεντρώσεων.

Τσεχία: ειδική εξαίρεση για διαδηλώσεις, επιτρέπονται μέχρι 100 παρευρισκόμενοι σε ομάδες των 20, με απόσταση 2 μέτρων και με μάσκες.

 

ΟΧΙ 

Σε κάποιες περιπτώσεις οι περιορισμοί απαγορεύουν την διαδήλωση σε πρακτικό επίπεδο

Βουλγαρία: δεν φαίνεται να εξαιρούνται από την γενική απαγόρευση συγκεντρώσεων.

Ιρλανδία: τοπικό επίπεδο συναγερμού 5 επιπέδων για κάθε κομητεία ξεχωριστά – τώρα που είναι όλες στο μάξιμουμ απαγορεύονται όλες οι δημόσιες συγκεντρώσεις.

Ισλανδία (εθ. ιστ. https://www.covid.is/categories/effective-restrictions-on-gatherings): γενικά μέχρι 20 άτομα, χωρίς όμως περιορισμό για όσους συγκατοικούν - χωρίς ειδική πρόβλεψη για πολιτικές εκδηλώσεις.

Κύπρος: γενική απαγόρευση διαδηλώσεων.

Λιθουανία: δεν εξαιρούνται οι διαδηλώσεις από την γενική απαγόρευση.

Ουγγαρία: γενική απαγόρευση κυκλοφορίας χωρίς να υπάρχουν εξαιρέσεις για διαδηλώσεις όπως φαίνεται.

Πολωνία (εθ. ιστ. https://www.gov.pl/web/coronavirus/temporary-limitations): γενικά επιτρέπονται “συγκεντρώσεις μέχρι πέντε ατόμων με μάσκες και απόσταση 1.5 μέτρου ο καθένας – παράλληλες συγκεντρώσεις δεν μπορούν να έχουν λιγότερο από 100 μέτρα απόσταση μεταξύ τους” – δεν απαγορεύονται οι πολιτικές εκδηλώσεις αλλά τα μέτρα στην πράξη προκρίνουν μόνο στατικές/καθιστικές διαμαρτυρίες.

Πορτογαλία: τα μέτρα είναι τοπικά, αλλά οι διαδηλώσεις φαίνεται να απαγορεύονται, με εξαίρεση τις πολιτικές εκδηλώσεις που σχετίζονται με τις πορτογαλικές προεδρικές εκλογές.

Σλοβακία: γενικά μόνο μέχρι 6 άτομα μπορούν να συγκεντρωθούν δημόσια.

Σλοβενία: “προσωρινή απαγόρευση όλων των συγκεντρώσεων σε άπασα την επικράτεια”.

Σουηδία (εθ. ιστ. https://polisen.se/tjanster-tillstand/tillstand-ansok/forordningen-om-forbud-mot-att-halla-allmanna-sammankomster-och-offentliga-tillstallningar---det-har-galler/): γενικά συγκεντρώσεις μέχρι 8 άτομα, για οποιαδήποτε παρέκκλιση (και για τις διαδηλώσεις, ρητά), χρειάζεται αστυνομική άδεια. Φαίνεται να επιτρέπεται ένα μάξιμουν 300 ατόμων, αλλά για στατικές εκδηλώσεις. Αν η εκδήλωση δεν εμπίπτει στον Νόμο Περί Δημόσιας Τάξης, δεν υπάρχουν περιορισμοί, αλλά οι διαδηλώσεις φαίνεται να εμπίπτουν.

Φιλανδία (εθ. ιστ. https://valtioneuvosto.fi/en/information-on-coronavirus/current-restrictions): σε ένα μεγάλο βαθμό τα μέτρα ορίζονται από τις τοπικές (δημοτικές) αρχές ανάλογα με την τρέχουσα κατάσταση. Σύσταση για μέγιστο δέκα ατόμων από την κεντρική κυβέρνηση.

 

 

 

Comments

Popular posts from this blog

Η Καταστολή της Δυνατότητας Εμφάνισης Κυπριακού Έθνους τον 19ο Αιώνα (2001) - Κείμενο Αντρέα Παναγιώτου

Κείμενο του Αντρέα Παναγιώτου που εκδόθηκε σε 2 μέρη στα τεύχη 22-23 (Απρίλη και Μάη) του περιοδικού Εξ Υπαρχής, το 2001. Το κείμενο μπορεί να εντοπιστεί πατώντας εδώ . Εναλλακτικά πατήστε το link: https://archive.org/download/katastoli_kipriakou_ethnous_19o_ewna_complete_2001/katastoli_kipriakou_ethnous_19o_ewna_complete_2001.pdf

Αναμένοντας την Ανοσία της Αγέλης: Παρερμηνείες και Ψευδαισθήσεις στην Κυπριακή Δημοκρατία

Το ζήτημα του μαζικού εμβολιασμού έχει πλέον κυριαρχήσει σε κάθε συζήτηση σχετικά με την πανδημία στην Κυπριακή Δημοκρατία. Το επίπεδο και η ένταση της αντιμαχίας που εξελίσσεται από την αρχή του καλοκαιριού φαίνεται να καθιστά πλέον τον δημόσιο διάλογο σχεδόν αδύνατο. Κάθε αντίθετη άποψη επαναοριοθετείται μέσα από το πρίσμα της διαμάχης, κατανοείται ως ένα ακόμη επιχείρημα υπέρ ή κατά του εμβολιασμού, επικροτείται ή χλευάζεται αναλόγως ‘παρατάξεως’ και μετέπειτα ξεπερνιέται, με την μία ‘παράταξη’ να θεωρεί πως η εξέλιξη της πανδημίας και τα συσσωρευμένα δεδομένα σχετικά με αυτήν αντιστοιχούν στο γενικότερο, κυρίαρχο αφήγημα που επικρατεί στην Κύπρο, και την αντίθετη ‘παράταξη’ να παραμένει πεπεισμένη για τις διάφορες υποτιθέμενες συνωμοσίες τόσο γύρω από τα εμβόλια , όσο και γύρω από την πανδημία γενικότερα . Παρόλο τον ζήλο της συνεχιζόμενης αντιμαχίας, και οι δύο αυτές προσεγγίσεις-αφηγήσεις απομακρύνονται όλο και περισσότερο από την πραγματικότητα, αναπαράγοντας καθημερινά μια σει

The Extra-Parliamentary Radical Milieu of Cyprus: Available Sources

The following list presents the available academic and non-academic sources surrounding the presence, history, and activity of the extra-parliamentary radical milieu of Cyprus. It includes relevant academic papers, theses, magazine articles, recordings, documentaries, online articles and archives. Academic Sources     On  20th Century Antonis Pastellopoulos (2017)  ‘Cyprus Belongs to Its Mouflons’: Cypriot Anarchist Ideology in the Post Partitioned Republic of Cyprus (1985 to 1994).  Dissertation (Undergraduate), Glasgow: University of Glasgow. Antonis Pastellopoulos (2022) ‘Federation or Death’: The Beginnings and Early Ideology of Cypriot Anarchism. Anarchist Studies, 30 (1), pp. 58-82.     On  21st Century Pafsanias Karathanasis (2017) Από τα Κάτω Δραστηριοποίηση και Έξοδος από την Οριακότητα: Δημόσιες Εκδηλώσεις και Δράσεις στην Εντός των Τειχών Λευκωσία [Organizing from Below and Escaping Marginality: Public Events and Actions in the Walled City of Nicosia]. Thesis (PhD), Mytil